LEONEMA

Vesna Stojanović s.p.

Stegne 33, 1000 Ljubljana

Splošni pogoji poslovanja

Uporaba pojmov

Stranka je fizična ali pravna oseba (kupec, naročnik, ipd.), ki je v pravno poslovnem razmerju z družbo Leonema, ne glede na njeno pravno formo ali statusno obliko.

Potrošnik je stranka – fizična oseba, ki pridobiva ali uporablja blago ali storitve družbe za namene izven njene poklicne ali pridobitvene dejavnosti.

Naročilnica je dokument ali pisno/elektronsko ali drugačno obvestilo s katerim stranka potrjuje ponudbo in/ali predračun ter sklenitev pogodbe.

Pogodba  je pisni sporazum, ki je sklenjen med dvema pravnima subjektoma, to je med družbo Leonema in stranko. Za sklenitev pogodbe se šteje tudi ponudba ali predračun podan s strani družbe, ki je sprejet s strani stranke. Predmetni splošni pogoji predstavljajo sestavni del vsake pogodbe.

Predmet pogodbe je lahko:

  • blago ki ga predstavljajo vsi artikli iz prodajnega asortimaja družbe,
  • druge storitve, ki jih družba opravlja v povezavi s prejšnjo alinejo,
  • vsi drugi dogovori,  ki jih skleneta družba in stranka.

Družba Leonema posluje na sedežu družbe, ki je na naslovu Poslovna cona Stegne, Stegne 33, 1000 Ljubljana. Stranka se na družbo lahko obrne preko telefona na številko 040 436 246 oz. 068 153 689 ali e-pošte na naslov info@leonema.eu.

Uvodne določbe

Predmetni splošni pogoji poslovanja (v nadaljevanju: splošni pogoji) družbe LEONEMA, Vesna Stojanović s.p., Stegne 33, 1000 Ljubljana matična številka: 8855595000 , ID za DDV: 89784685  (v nadaljevanju družba) so sestavni del za vsa pravno-obligacijska razmerja sklenjena med družbo in pogodbeno stranko pri nakupu materiala, izdelkov, polizdelkov, opreme ali za naročilo storitev (v nadaljevanju blago oziroma storitev), razen če se družba in stranka za posamezni primer ne dogovorita drugače. V dvomu se za posebni dogovor med pogodbenima strankama štejejo samo dogovori, ki so sklenjeni v pisni obliki.

Predmetni splošni pogoji predstavljajo sestavni del vseh poslovnih razmerij oziroma dogovorov, sklenjenih med družbo in stranko, ter se nanašajo na vsako naročilo stranke, vezano na nakup blaga ali naročila storitve (ponudba, predračun, naročilo, pogodba…). Z vstopom v pravno poslovno razmerje z družbo (za vstop v pravno poslovno razmerje se štejejo sprejem ponudbe, izdaja in/ali potrditev naročila, sprejem in/ali potrditev predračuna, sklenitev pogodbe – v nadaljevanju pogodba) se šteje, da stranka s temi splošnimi pogoji izrecno soglaša in se z njimi v celoti strinja. Prav tako stranka izrecno priznava, da se za vsa pravna razmerja med njo in družbo uporablja izključno pogodba in predmetni splošni pogoji ali drugi splošni pogoji.

Predmetni splošni pogoji so dostopni na spletni strani podjetja, v fizični obliki se hranijo na sedežu podjetja. Stranka je na splošne pogoje opozorjena z besedilom same pogodbe. S tem se šteje, da so stranki splošni pogoji znani, s sklenitvijo pogodbe pa stranka izjavlja, da je splošne pogoje prebrala in se z njimi v celoti seznanila.

Ti splošni pogoji veljajo poleg vseh ostalih predpisov, vključno s predpisi o varstvu potrošnikov.

Sklenitev in sprememba pravnega posla

Pravni posel med družbo in stranko velja za sklenjenega, ko se pogodbeni stranki sporazumeta o bistvenih sestavinah posla, oziroma ko družba prejme od stranke pisno izjavo, da njegovo naročilo sprejema.

Vse spremembe pravnega posla morajo biti v pisni obliki. Morebitni ustni dogovori, ki odstopajo od določil teh splošnih pogojev poslovanja ne veljajo, v kolikor niso potrjeni tudi v pisni obliki.

Dobavni pogoji in roki

Družba se zavezuje, da bo naročeno blago, za katerega je bila sklenjena pogodba, dobavljeno najkasneje v roku 8 dni, če je blago na zalogi. V primeru da predmet pogodbe ni na zalogi, znaša dobavni rok najmanj 14 dni.

Zaloga velja na dan oddaje ponudbe in se kasneje lahko spremeni glede na povpraševanje in nakupe drugih strank. Po potrditvi naročila ali pred potrditvijo naročila lahko stranka in družba preverita razpoložljivost zalog na dan potrditve naročila. Po potrditvi naročila in zaloge družba zagotavlja, da bo blago dostavljeno v roku 8 dni iz prejšnje točke teh splošnih pogojev.

Družba v nobenem primeru objektivno ali subjektivno ne odgovarja za dobavo blaga, na katerega nima vpliva. Družba si bo prizadevala storiti vse potrebno, da se dobava blaga opravi čim hitreje in da bo stranko sproti in redno obveščala o morebitnih zamudah dobave s strani dobavitelja, v nobenem primeru pa družba ne odgovarja za zamudo ali morebitno nedostavljivost določenega blaga, če gre za razloge na strani dobavitelja.

Družba nikoli ne odgovarja za zamudo ali nedobavo blaga v primeru vojn, izgredov, demonstracij, vladnih intervencij, požara, poplav in drugih naravnih nesreč, uvoznega ali izvoznega embarga ali drugih kakršnihkoli podobnih razlogov ali razlogov višje sile na katere družba ne more vplivati.

Družba ne odgovarja za zamudo ali nedobavo blaga, ki bi bila posledica epidemioloških razmer oziroma v tistem obdobju veljavnih odlokov/ukrepov za zajezitev širjenja okužb z virusom SARS-CoV-2 na območju Republike Slovenije, območju držav skozi katere poteka tranzit blaga in območju držav v katerih poteka proizvodnja blaga.

Ob vseh zgoraj navedenih razlogih zamude se čas dobave zaustavi za čas  trajanja zgoraj omenjenih razmer, po preteku razmer pa roki tečejo naprej od njihove prekinitve dalje.

V primeru, da se dobava blaga odloži za več kot 3 mesece imata tako družba kot stranka pravico, da odstopita od pogodbe, pri čemer se taka odpoved oziroma odstop od pogodbe ne šteje za kršitev pogodbe.

V primeru, da po sklenitvi pogodbe oziroma po potrditvi ponudbe s strani družbe,  pride do sprememb naročil s strani stranke, bodisi da pride do drugačnih bodisi novih zahtev glede predmeta pogodbe, je potrebno pridobiti soglasje družbe za spremembo naročila ali pogodbe ali sprejeti novo pogodbo z upoštevanimi spremenjenimi, dopolnjenimi pogoji (npr. cena, predmet pogodbe, čas dobave…).

Cene in plačilni pogoji

Stranka in družba se dogovorita za ceno skladno s cenikom družbe oziroma po posebnem dogovoru, ki je naveden v ponudbi/pogodbi.

Pri poslovanju s strankami velja, da so cene, ki so navedene v ceniku družbe bruto cene, pri katerih je že vštet davek na dodano vrednost, razen, če je v ceniku določeno drugače.

Plačilo se izvede skladno s pogoji, navedenimi v posameznem pravnem poslu.

Družba je strankam, ki zamujajo s plačilom, upravičena zaračunati zakonske zamudne obresti in tudi stroške izterjave skladno z Zakonom o preprečevanju zamud pri plačilih. Ti stroški niso vključeni v izvršilne stroške morebitnih sodnih postopkov.

Enak plačilni pogoj velja za vsa podjetja s slabo plačilno disciplino, blokiranim računom ali neplačanimi preteklimi obveznostmi.

Garancija

Družba jamči, da je vso blago tehnično brezhibno in varovano z garancijo zoper napake v materialu in izdelavi za tako obdobje, kot je določeno v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu kot je dogovorjeno s pogodbo ali ponudbo.

Stranka je dolžna z izdelkom ravnati kot dober gospodar ter v skladu z navodili družbe in/ali proizvajalca, prav tako je k temu zavezana vsaka končna stranka oz. uporabnik blaga. Garancijska odgovornost družbe ne velja za poškodbe na blagu ali zaradi napačnega ravnanja oz. uporabe izdelka na način, ki je prekomeren običajni uporabi blaga.

Družba si pridržuje pravico izbire, ali bo blago z napako nadomestila z novim blagom, ali bo napake odpravila. Splošne okvare, glede katerih garancijska odgovornost družbe ne velja, so (ne nujno omejeno le na te okvare):

  • okvare, povzročene s strani stranke ali končnega uporabnika blaga, zaradi nepravilne uporabe oz. ravnanja z izdelkom in uporabe izdelka v namene in način, ki niso navedeni v navodilih za uporabo blaga,
  • okvare, ki nastanejo zaradi nepooblaščenega ali nepravilnega vzdrževanja, čiščenja, popravila ali drugega posega v blago,
  • okvare, ki nastanejo zaradi padca, udarca ali druge poškodbe ali transporta po nakupu blaga,
  • okvare, ki nastanejo zaradi potresa, poplav, ognja/požara, udara strele ali drugih naravnih nesreč in višje sile,
  • okvare, ki nastanejo zaradi zadrževanja izdelka v onesnaženem okolju ali okolju s previsoko ali prenizko temperaturo,
  • okvare, ki nastanejo zaradi nepravilnega skladiščenja izdelka po njegovem prevzemu, ali drugega zadrževanja izdelka po prevzemu v prostoru, v katerem je zrak preveč ali premalo vlažen, ali v prostoru, v katerem se nahajajo insekticidi ali drugi škodljivci, ali v prostoru, v katerem se hranijo ali drugače nahajajo kemikalije, strupi, zdravila ali kateri koli drugi kemični izdelki.

Pri poslovanju s potrošniki velja, da če blago ne deluje brezhibno ali nima lastnosti iz garancijskega lista ali oglaševalskega sporočila ima potrošnik pravico najprej zahtevati odpravo napake v roku 45 dni od dneva, ko je družba, prejela zahtevo za odpravo napake. Če napaka ni odpravljena v danem roku, ima potrošnik pravico od družbe zahtevati brezplačno zamenjavo blaga z novim enakim in brezhibnim blagom. Te pravice potrošnika ugasnejo po poteku dveh let od dneva, ko je potrošnik zahteval brezplačno odpravo napak ali zamenjavo blaga z novim.

Garancijska odgovornost družbe je izključena, če je izdelek servisirala, popravljala ali kakorkoli drugače vanj posegala katerakoli nepooblaščena oseba ali, če je bil izdelek neredno vzdrževan.

Stroški rednega vzdrževanja ali čiščenja, ki jih določen izdelek morebiti potrebuje za nemoteno delovanje, ne spadajo v garancijske pogoje. Stroški teh posegov se zaračunajo po ceniku družbe ali po dogovoru.

Družba se zavezuje, da bo napako na izdelku odpravila v roku 45 dni od dneva, ko je stranka podala zahtevo za odpravo. V primeru, da družbi v danem roku ne bo uspelo odpraviti napake, je stranki dolžna brezplačno dobaviti nov, enak in brezhiben izdelek.

Garancijska doba začne teči z dnem prevzema predmeta pogodbe, če ni med stranko in družbo drugače določeno.

Odgovornost za stvarne in pravne napake

Družba odgovarja za stvarne napake, do trenutka, ko je nevarnost naključnega uničenja ali poškodovanja prešla na stranko. Stranka je dolžna takoj oz. takoj, ko je mogoče, pregledati predmet pogodbe, ugotoviti ali so na njem kakšne napake ter to takoj zavesti v prevzemi ali dobavni zapisnik. V nasprotnem primeru družba ne upošteva stvarnih napak, ki niso skrite in so bile znane ali bi morale biti znane ob pregledu same stvari oziroma predmeta pogodbe.

Stranka je dolžna o stvarnih napakah obvestiti družbo nemudoma, o skritih napakah pa najkasneje v osmih dneh, v nasprotnem primeru ni upravičena, do odprave stvarne napake. V primeru, da stranka pravočasno in utemeljeno uveljavlja stvarno napako, slednja soglaša, da družba primarno poskuša napako na predmetu pogodbe ali predračuna v primernem roku odpraviti. Družba ne odgovarja za stvarne napake, ki nastanejo kot posledica napačne ali nestrokovne ali drugače neprimerne uporabe predmeta pogodbe. Družba zlasti ne odgovarja v primerih posegov v napravo, neprimerne montaže, preobremenitve, nepravilnega vzdrževanja ali kakršnegakoli ravnanja, ki ni v skladu z navodili proizvajalca ali družbe.

Potrošnik je dolžan družbo o stvarni napaki obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila stvarna napaka odkrita. Potrošnik družbo o obstoju stvarne napake lahko obvesti tudi osebno, o čemer mu družba izda potrdilo. Potrošnik je dolžan napako natančno opisati in dati družbi možnost, da izdelek pregleda. Potrošnik, ki je družbo pravilno obvestil o obstoju stvarne napake, ima pravico od družbe zahtevati, da odpravi napako na blagu ali vrne del plačane kupnine v sorazmerju z napako ali blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali vrne plačano kupnino. Družba odgovarja za stvarne napake, ki se pokažejo v roku enega leta od dneva izročitve blaga potrošniku.

Končne določbe

Ti splošni pogoji veljajo od 1.6.2022 dalje do preklica ali spremembe.

Družba si pridržuje pravico do spremembe določil teh splošnih pogojev poslovanja.

Vsaka sprememba splošnih pogojev je veljavna le, če je objavljena na spletni strani družbe in stranki dostopna na enak način, kot ti splošni pogoji. Za stranko v vsakem primeru veljajo splošni pogoji, s katerimi je bila seznanjena v trenutku sklenitve pogodbe. V primeru spremembe splošnih pogojev med trajanjem poslovnega sodelovanja med družbo n stranko spremembe oziroma novi splošni pogoji veljajo v primeru, da stranka z njimi soglaša. V primeru novega poslovnega sodelovanja z isto stranko je družba ni dolžna posebej obveščati o veljavnosti novih ali spremenjenih pogojev.

Naročnika in dobavitelja vežejo samo tiste obveznosti, ki so navedene v teh splošnih pogojev poslovanja oziroma so med njima pisno dogovorjene, in tiste določbe Obligacijskega zakonika, drugih zakonov in predpisov, ki so kogentne narave.

Družba in stranka se zavežeta vse morebitne spore, nastale na podlagi teh splošnih pogojev oziroma samega poslovnega razmerja med stranko in družbo, reševati sporazumno. Če to ne bo mogoče, za vse spore, nastale iz razmerja med družbo in stranko, velja izključna uporaba prava Republike Slovenije, za pristojno pa družba in stranka določata stvarno pristojno sodišče v Ljubljani.

Stranka s sprejemom oziroma podpisom ponudbe/predračuna vsakokrat posebej izjavlja, da je splošne pogoje prebrala in se z njimi strinja.

Varovanje poslovne skrivnosti in osebnih podatkov

Pogodbeni stranki sta dolžni varovati poslovne skrivnosti druge pogodbene stranke, s katerimi se seznanita v povezavi z izpolnjevanjem svojih dolžnosti, ki izhajajo iz poslovnega odnosa skladno s temi splošnimi pogoji poslovanja, ter teh poslovnih skrivnosti ne smeta razkrivati nepooblaščenim tretjim strankam.

Poslovne skrivnosti vključujejo vse dokumente in podatke, povezane s pravnim poslom ter vse poslovne odnose, ki izhajajo iz le-tega. Za poslovno skrivnost poleg podatkov, določenih s splošnimi akti obeh pogodbenih strank, veljajo tudi vsi podatki, ki bi očitno povzročili precejšnjo škodo, če bi jih razkrili nepooblaščenim strankam.

Pogodbeni stranki se izrecno zavezujeta, da bosta zaposlene, ki imajo dostop do vsebine tega razmerja in sodelujejo pri njegovem izvajanju v okviru svojega položaja, poučili o zaupnosti vseh dokumentov in podatkov.

Dolžnost varstva poslovnih skrivnosti in osebnih podatkov ne preneha niti po prenehanju poslovnega odnosa pogodbenih strank.

V primeru kršitve obveze o varovanju poslovne skrivnosti in osebnih podatkov pogodbena stranka jamči za škodo, ki bi nastala drugi pogodbeni stranki, in se zavezuje, da bo drugi pogodbeni stranki povrnila vso povzročeno škodo.

Ljubljana, 1. 6. 2022

Scroll to Top